خد قرارك بنفسك



اصعب حاجه انك تاخد قرار صح الايام دى ,وكمان الاصعب هو تنفيذه بسبب تأثير اصحابك عليك بافكرهم التافهه واستغلالك لمصالحهم الشخصيه , وكمان مش عاوزينك تكون احسن منهم ولو كنت بتعمل حاجه صح بيحوله يخربوها باى طريقه وكل ده بسبب ثقتك فيهم

وبوحك لهم باسرارك الشخصيه


وانا نفسى مريت بنفس التجربه دى فى القرارات الخطأ فى الكليه كان اكتر قرار خطأفى حياتى انى اساعد واحد صحبى فى دراسته وكان

هو اقرب اصحابى وخليته يحفظ اسرارى والنتيجه انه كان بيحكيها لصحابه ولم كنت بطلوب منه حاجه مكنش بينفذها ولم كنت باخد رايه فى قرار مهم كان بيقولى القرار الخطأ


كل ده بسبب عدم رؤيتى للأمور الصحيحه واختيار اصحاب لا يعتمد عليهم

نصيحه ليكم:مش اى حد تاخد منه قرار وياريت تاخد كل قراراتك من دماغك مش من دماغ حد تانى


وانا قرارت اغير صورتى واسمى وشخصيتى بحيث محدش يفهمنى او يعرف شخصيتى الحقيقه المهم انى على طول بضحك لهم
كتب لكم/joker
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

9 Response to "خد قرارك بنفسك"

  1. غير معرف Says:
    ١‏/٨‏/٢٠٠٧، ١٠:١٩ م

    ياريت الموضوع ده يعجبكم وتستفيدو منه ونأسف لتوقف الكتابه لمده اسبوعين لاسباب خاصه لشبــ اون لاين ــاب

  2. غير معرف Says:
    ١‏/٨‏/٢٠٠٧، ١١:٠٩ م

    والكليب ده انا بهدهولكم
    ويارب يعجبكم

  3. غير معرف Says:
    ٢‏/٨‏/٢٠٠٧، ٣:٢٥ ص

    طب ازاي تعرف ان صاحبك خايف عليك وبيحبك؟؟

  4. غير معرف Says:
    ٢‏/٨‏/٢٠٠٧، ١٠:٠٢ ص

    علي فكره انت عندك حق في الكلام الي انت بتقوله انا للاسف اتخدعت في معظم اصحابي و يارتني ما كنت عرفتهم بس القدر كانو اصحاب مزيفين بس للاسف انت مش بتعرف كده الا بعد فتره بس بردو الواحد مش عارف ازاي يفرق ويعرفهم من بعض

  5. غير معرف Says:
    ٣‏/٨‏/٢٠٠٧، ٢:٠١ م

    ممكن اسألك يا جوكر سؤال؟
    انت مش شايف ان ممكن الشخصيه اللى انت مختارها لنفسك تتقلب ضدك فى يوم من الايام

  6. غير معرف Says:
    ٦‏/٨‏/٢٠٠٧، ١:٣٥ ص

    اكيد هيجى اليوم ده بس لحد لم يجى هحاول استعملها صح

  7. غير معرف Says:
    ٧‏/٨‏/٢٠٠٧، ٢:١٤ ص
    أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
  8. غير معرف Says:
    ٧‏/٨‏/٢٠٠٧، ٢:٢٤ ص

    بص يا جوكر انت ربنا خلقلك مخ علشان تفكر و تفهم الي حواليك وتحاول تعرف هما بيفكروا ازاي وتعرف مين بيرسم عليك ومين خايف عليك ؟؟؟؟ والكلام الي انت بتقوله اني هغير شخصيتي واسمي عارف دة اسمة ايه؟؟ الهروب ((انا عايزك ميهمكش حد والي انت شايفه صح اعمله ملكش دعوة بحد دي حياتك وانت حر فيها)) ومتخليش كلامهم يأثر فيك او يعجزك____
    ارجوا ان اكون افدتك بشيئ
    صديقك المخلص
    فيرس

  9. هاني جابر says:
    ١٢‏/٨‏/٢٠٠٧، ٩:١٩ ص

    القرار مصير يجب ان يحدده صاحبه